Sunday, September 27, 2009

Výlet do Talinu

V sobotu jsme si udělali výlet do Talinu.  Jednak abych si splnil že jsem tam byl a jednak abych si konečně mohl koupit toho Morgana když mi ho pořád nikdo nechce poslat.
V pátek jsem nakoupil lístky. Kupoval jsem jich 10 takže z nás udělali malou skupinu. Trošku jsem provětral kartu a doufal že se mi eura vrátít zpátky.
Nejhořší zážitek přišel hned ráno. Vstávání v 6:10, tak tomu jsem tu důkladně odvyknul. Nalil jsem do sebe silný kafe a vyrazil na autobus. Cesta trajektem celkem nuda. Válení se po zemi a pospávání. Za dvě hodiny jsme byli v Talinu.

vyrážíme z Helsinek

Talin je vcelku malé město. Teda spíš historické centrum.  Je kousek od moře a dá se projít i s důkladnou prohlídkou tak za 4 hodiny. Hned na začátku jsme narazili na ceduli a na ní byl Švejk. Divné bylo že to vůbec nevypadalo jako hospoda.


Chvilku jsme se courali po starým městě a taky vyměnili eura a estonské kačky. Dostali jsme hlad a začali hledat restauraci. Divný bylo že jsme nemohli žádnou najít. Prostě oni snad vůbec nejedí. Asi po hodině jsme našli McDonalda. Tam holky nechtěli. Já jsem jim říkal že tam stejně skončíme. No skončili jsme v Hesburgeru což je finský mekáč. Kapku horší a špinavější ale kopie. 

Pak jsme se vrátili do downtownu. Všichni jsme měli chuť na kafe a něco sladkýho. Kafe se ve Finsku dá docela levně pořídit ale sladkosti tu mají nesmyslně drahé takže si to nidko nedává. Teda místní ano. Nakonec jsme našli cukrárnu kde měli ty správné dortíky.


presso a tiramisu. Co víc si přát...




Pak jsme se vrátili na památky a celý to důkladně prošli na nafotili.



Potom jsme museli udělat důkladnou prohlídku shopping centra. Jejich největšího. No do Teska na Zličíně by se celý vešlo asi 3 krát. :)

Nakonec to nejdůležitější. Alkohol shop a jejich skoro český ceny. Koupil jsem si Morgana a už jsme pospíchali na trajekt zpátky.  V Helsinkách jsme byli lehce po 11. Cestou zpátky to lehce foukalo, takže trajekt se žačal trošku houpat. Ale nic moc. :)

Všechny moje fotky jsou tady... Talin


No comments: