Monday, September 14, 2009

Prádelna

Dneska jdu poprvé prát prádlo. Vcelku nezajímavá věc. Zatím jsem zvládnul jenom zamluvení pračky ve společné prádelně. A taky sušičky. Zajímavější je způsob placení.  Podle návodu co jsem si četl, tak se naláduje pračka prádlem a pracíma prostředkama a pak se zavolá mobilem na jedno číslo a z kreditu se odečte 1.30e a pračka se možná zapne. No jsem na to zvědavý. Dokonce se takhle dají kupovat věci z automatů. Zavolá se na číslo, zmáčkne se čudlík a vypadne kola. Supr..

Tak první kolo úplně nevyšlo. Když jsem chtěl zaplatit pračku tak na mě telefon něco povídal finsky. Rozuměl jsem jenom číslo 2 a to ještě spatně. Tak jsem se s prádlem vrátil na pokoj, tak 300 metrů a 4 patra a tam mi Gustav říká že musím mít nabito minimálně 20e. To byla ta dvojka.... No tak jsem si půjčil jeho telefon a šel tam znova. Po chvilce lustění návodu na placení a návodu na pračku to začalo prát. No jsem zvedavej jak to dopadne. Taky do prádelny přišla finka. Beze slova, bez pozdravu. No už si na to začínám pomalu zvykat.

Tak z pračky jsem přesunul prádlo do sušišky. Další novinka. Po rozluštění složitého návodu ( teda pro mě ) jsem si vzal k srdci upozornění že prádlo nemám přesušit jsem to spustil. Pro jistotu jenom na půl hodiny abych neměl deravý spodky.

Prádlo bylo suché až na mikinu, jedno tričko a tak půlka kalhost je vlhká. Navíc to vypadá jako skoro vyžehlené což je pro mě vyžehlené. Sušička je super věc..

Byl jsem zvědavý jestli se finský pračky taky živej ponožkama. Živej. Takže praní mě stálo 1.3e, prací prášek a jeden pár ponožek, protože mi to jednu sežralo..

No comments: