Wednesday, December 02, 2015

Učím se hrát na klavír

Už je tomu rok co jsem se začal učit hrát na klavír. Neměl jsem žádné hudební vzdělání, teda kromě toho ze základní školy. Jedinné co jsem si ale pamatoval bylo jak nakreslit houslový klíč, který nás nutila učitelka asi 5 třídě do zblbnutí kreslit. No všechno se jednou hodí, ale tohle fakt moc ne. Moje učení začalo vlastně náhodou. Kamarád koupil elektronické piano dětem a jak už to chodí prvotní nadšení opadlo a na piano padal prach a tak skončilo u mě. Moje prvotní nadšení také opadlo a seknul jsem s tím ale po čase jsem  si vzpoměl na slova mého kamaráda.

"Když s něčím začneš, tak je důležité vydržet. A když skončíš, tak si představ kde si třeba po dvou letech mohl být".

Tak jsem se do toho vrhnul znova. Začal jsem se učit noty a našel jsem si učitelku. Hodně věcí se dá naučit sám, ale na hudbu to chce ukázat pár triků jak se posunout dál a také je to dobré na poctivé cvičení. Člověk nechce vypadat pokaždé jak blbec že zase necvičil když přijde na hodinu.

Na naučení hudební teorie jsem si našel apliakci Tenuto. Je tam všechno a také bezvadné cvičení. Noty, stupnice, akordy no prostě všechno. Tohle se člověk může naučit sám.  No a začali jsme s učitelkou cvičit. Pravá ruka, levá ruka a obě dohromady. Když člověku není zrovna 10 let a má se učit takovéhle věci, tak musím říct že to občas hodně drhne. Naučit se noty nazpamět, abych se mohl soustředit jenom na tempo a rytmus, tak to občas bývá skoro nemožné.  A nejhorší je, když nevím jak se něco má zahrát a najdu si to na youtube a vidím, že tříletý čínánek to hraje poslepu, plynule a asi 3 krát rychleji než já.

Ale mě to baví. Vydržel jsem rok a i když se to občas nedá vůbec poslouchat jak mi to drhne ale co. Občas není špatné si vyzkoušet něco co jste nikdy nedělali a trošku si potrápili mozek. Vřele doporučuju.  Doufám že za rok už to bude o dost lepší. Minulý týden jsem se ptal učitelky jestli má ještě horšího žáka než jsem já. Prý ne. Už raději skončil

1 comment:

300zatacek said...

Super :) Drzim palce!