Sunday, January 10, 2010

Autem z Prahy do Helsinek

Auto je dobrá věc, ale ne když tvrdne v Praze a já jsem na severu. Vzal jsem si proto auto sebou. Nejdřív jsem chtěl jet přes Polsko a další bývalé pobaltské sovětské státy. No to jsem zavrhnul protože představa spánku někde na parkovišti u pumpy v Litvě mě moc nelákala. Tak jsem to vzal přes Dánsko a Švédsko. Sice delší a dražší cesta, ale zase po kvalitních dálnicích, ne jak po okreskách v Polsku.
 Do Dánska jsem dojel v pohodě, pak přišla krizička ale říkal jsem si že dojedu do Švédska a pak si schrupnu. V Dánsku byl první most. Úžasná stavba. Škoda že už nebylo moc světlo tak už se nedalo moc fotit. Něco jsem ale za jízdy vyfotil


Fotka mizerná, ale co byste chtěli ve 130 km/h a k tomu telefonem.... :)

Mnohem lepší fotky a taky něco o mostu najdete na wikipedii





Druhý pěkný most vede z Dánska do Švédska. Nejdřív se jede pod mořem tunelem a pak po mostě. Já už jsem tam byl za tmy takže jsem viděl prd... Info o mostě za na wikipedii. První most stojí 38 euro a ten druhy 30. Nebo je to naopak. Platil jsem kartou a v tý jejich měně se vůbec nevyznám.




  Pak jsem dojel do Švédska, tam už se mi chtělo spát. Tak jsem hledal pumpu nebo odpočívadlo kde si zdřímnu. No nenašel jsem nic jenom McDonalda. Tam jsem zjistil proč už asi 200 km blbě vidím. Prasklý levý světlo. Poslední náhradní žárovka samozřejmě nebyla ta co tam patřila. No jel jsem dalších 200 km po slepu až jsem narazil na benzinku. Sláva měli žárovku. Koupím dvě. Ejhle 20 euro. Koupil jsem jednu. Vyměnil a frčel dál. Jak jsem tak začal víc vidět, tak jsem viděl ze je dálnice namrzlá. Nastěstí nebyl moc provoz tak jsem nemusel moc předjíždět. A jak jsem se tak bál abych dojel tak jsem dojel až do Stockholmu. Ve 3 ráno. Trajekt jel až před 8 takže jsem se vyspal na benzínce.

Pak už jenom najít trajekt, nalodit se a hurá 12 hodin na cestě.  Moře bylo zamrzlý takže trajekt byl jak ledoborec. I to tak divně skřípalo tak ten led praskal. Chvílema to docela houpalo, tak jsem si vzpoměl na potopení trajektu  Estonia v roce 1994.
Nakonec jsme ale štastně přistáli v Turku a mě zbývalo posledních 160 km po zmrzlé dálnici s omezením na 100 km/h. To by jeden usnul...

No comments: